همشهری آنلاین: همایش مدیران مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، روز چهارشنبه 30 آبان 86 در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، در این همایش در خصوص کارکردهای نوین مدیریت مالی و چگونگی بهبود و ارتقای گزارش‌های مالی شرکت‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

این همایش با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و انجمن مدیران مالی حرفه‌ای و در قالب سه نشست تخصصی برگزار می‌شود که 9 نفر از مدیران بازار سرمایه، صاحب‌نظران و کارشناسان در آن سخنرانی خواهند داشت.

در این همایش علاوه بر معرفی سامانه اطلاع‌رسانی نوین ناشران بورس اوراق بهادار ( کدال ) از 10 شرکت که بالاترین امتیاز اطلاع‌رسانی و گزارشگری مالی در بورس را داشته‌اند، قدردانی خواهد شد.

تشکل‌گرایی و نقش آن در انتظام و انسجام حرفه مدیریت مالی، ضرورت تدوین و رعایت آیین رفتار حرفه‌ای برای مدیران مالی، بهبود جایگاه و استقلال مدیران مالی در شرکت‌ها، مشارکت فعال در فرآیند تدوین استانداردهای حسابداری و مقررات بازار سرمایه، مشارکت در طراحی و استقرار نظام راهبری شرکتی و سامانه روابط با سرمایه‌گذاران از دیگر موضوعاتی است که بررسی خواهد شد.

مدیران مالی در تهیه، تولید و انتشار گزارش‌ها و اطلاعات مورد نیاز بازار سرمایه نقش اساسی دارند و سازمان بورس انتظار دارد با ایجاد تعامل سازنده با این حرفه کیفیت اطلاعات (اعتماد پذیری، مربوط بودن و به‌موقع بودن) افزایش یابد و هزینه‌های نمایندگی با استقرار سیستم‌های مناسب در شرکت‌ها کاهش یابد.

بازار سرمایه نیز باید بتواند نیازهای مالی شرکت‌ها و ناشران اوراق بهادار را تأمین کند. لذا مباحث مربوط به روش‌های تأمین مالی، سیاست‌های تقسیم سود، طراحی ابزارهای مالی جدید متناسب با خواسته‌ها و نیازهای سرمایه‌گذاران موضوعات مشترک و مورد علاقه بازار سرمایه و مدیران مالی است.

کد خبر 37058

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز